søndag 23. august 2009

Litt fra mi veke ...

Så langt trives eg veldig her borte, og endelig har matrutiner og soverytme begynt å venne seg til amerikansk tid : )
Orientation begynner ikkje før på tirsdag, så me har hatt masse tid til å oppleve Long Beach. På onsdag var eg og Gerri i 2nd Street som er ein av dei større shopping-gatene her borte. Eg tipper eg og Gerri var innom 3-4 butikkerpå 4 timer. Det var så utrulig mykje kjekt å sjå, og masse koselige butikker. Eg har ein liten følelse av at kofferten blir noko tyngre på vei heim til Norge etter eit år her borte…

Eg har funne ut at sykkel kan komme godt med i Long Beach, og tenker derfor å kjøpe ein Beach Cruiser – knalltøff 50-tallsinspirert sykkel som er veldig populær her borte.



Gerri og meg kikker på sykler i 2nd street =)





Skateboard i samme butikk. Skatere er over alt her borte. Ganske stilig egentlig.


På torsdag var me ved skulen og spilte baseball. Ultimate Frisbee lagene (jentene og guttene - Gerri og Ali spiller på et frisbee-lag på skulen) her borte er veldig sammensveisa og finner stadig på noko – og då meiner eg ca. kvar dag. Dette var også samme gjengen me var og bowlet med på tirsdagen. Kjekt å treffe nye folk, og veldig gøy å teste ut baseball! :D



Så må eg jo fortelle at me akkurat har flytta inn i ny leilighet her borte!! Me er veldig fornøyd, og føler oss heime allerede. Flyttingen skjedde på lørdag, og familie og venner fra Ultimate laget hjalp til. Kabel-tv og internett er på plass, og eg har så langt klart å skaffe meg ei seng og ellers fått låne småting av Ali og Gerri. Det blir IKEA neste veke.
Me lever litt i esker osv fortsatt, men om ikkje lenge kommer alt på plass, og så blir det så fint her atte =) Bilder kommer!

I går (søndag) gjekk turen til Woodland Hills, et område litt nord for Los Angeles. Ali fyller 21 år på onsdag (stor dag her borte), så mor til Ali ville lage et surpriseparty /pool-party med venner og familie. Overraskelse-festen skjedde hos Ali sin tante, og Ali ante ingenting i forveien. Eg og Gerri satt på med Nick og Nikki oppover(fra frisbee-laget), og når Ali kom inn døren var det full jubel. Det blei servert ein slags salat-dip med taco-chips til forrett (NAM!) og så var det grilling ved bassenget etterpå (hamburger, kylling og masse god frukt). Så etter å ha vært i bassenget var det tid for sang og bursdagskake++.
Ali koste seg, og det gjorde me også :)



Håper alt er bra heime! Lykke til med skule- og jobbstart!















7 kommentarer:

  1. Kos deg masse Frøken Herlaug!!! Stor klem fra oss alle på Os. PS, Kjekt at du har opprettet en blogg, da er det så enkelt og greit å følge med :o)
    Klem, Rebecca

    SvarSlett
  2. Hei veslejenta....Kjempehyggelig med blogg fra deg. Vi leser, studerer bilder og koser oss.Vi er spente på å høre videre fra "der over"..
    Klem fra Gro og pappa

    SvarSlett
  3. ååå, så kjekt det ser ut, Herlaug :) Glede meg allerede til å høra ka meir sprell du har funne på over there =)Savne!

    SvarSlett
  4. Så kjekt at dåke følger med :) Fant ut det var ein grei måte å gjera da på. Meir kjem!

    Håper alt står bra til heima!<3

    SvarSlett
  5. HERREFRED, kan du sende meg den turkise sykkelen? Det er AKKURAT sånn jeg har lett etter!

    Og liten skole, ja. Haha. Rommer jo halve Bergen sentrum:P

    SvarSlett
  6. haha. Sant!? Eg har falt pladask for syklene her borte ! =)

    SvarSlett
  7. ååå, digg med svømmebaseng da!! Ser veldig fint ut der, håper du har tid til litt besøk når vi kommer til LA! ;)

    SvarSlett